U bent hier: Home / Over ons / Onze partnerinstellingen

Onze partnerinstellingen

Het Expertisenetwerk School of Education Associatie KU Leuven is een samenwerkingsverband van 15 Vlaamse lerarenopleidingen en groepeert 5 hogescholen, 9 centra voor volwassenonderwijs (CVO's) en de KU Leuven.

De geïntegreerde lerarenopleiding (GLO)  is een opleiding georganiseerd door hogescholen die leidt tot het diploma van leraar in het kleuteronderwijs, lager onderwijs of secundair onderwijs. Deze opleiding duurt 3 jaar en omvat een studiebelasting van 180 studiepunten, waarvan 45 studiepunten voor de praktijkcomponent.

De specifieke lerarenopleiding (SLO) is een opleiding georganiseerd door hogescholen, universiteiten en centra voor volwassenenonderwijs die leidt tot het diploma van leraar. Deze opleiding omvat een studiebelasting van 60 studiepunten, waarvan 30 studiepunten voor de praktijkcomponent en kan in twee vormen worden aangeboden: (1) als een op zich staande opleiding; (2) als een opleiding die deels is ingebouwd in een masteropleiding. Indien een specifieke lerarenopleiding aan een universiteit aansluit bij een master van minstens 120 studiepunten, kan de specifieke lerarenopleiding voor 30 studiepunten “indalen” in de masteropleiding.

KU Leuven

CVO HIK

CVO Lethas

CVO LimLo