U bent hier: Home / Studiedomeinen / Kunsten

Kunsten

Klik op een stad om kunstopleidingen in jouw regio te ontdekken.

De kaart is spijtig genoeg niet beschikbaar op onze mobiele website. Je kan uiteraard wel manueel op locatie en een heleboel andere criteria zoeken in onze opleidingsdatabank

In tegenstelling tot de andere academische opleidingen zijn de kunstopleidingen niet geïntegreerd in KU Leuven. Ze blijven, samen met de professionele opleidingen, in de hogescholen. Daar vormen ze een School of Arts.

Binnen de Associatie KU Leuven zijn er kunstopleidingen in Brussel, Gent, Genk en Leuven binnen LUCA School of Arts. In Genk werkt de MAD-faculty samen met PXL. In Mechelen is er de professionele bachelor opleiding interieurvormgeving van Thomas More en aan de KU Leuven zijn er ten slotte ook opleidingen die de kunsten bestuderen. Een veelzijdig aanbod dus.

Met betrekking tot de kunsten pleit de Associatie KU Leuven voor een sterke band met de universiteit. Hoewel ze niet tot de universiteit behoren, vormen de academische kunstopleidingen daarom een Bijzondere Faculteit Kunsten van de KU Leuven. Dankzij die link met de universiteit behouden de kunsten ook het contact met de academische opleidingen van de Faculteit Architectuur.