U bent hier: Home

Welkom

De School of Education Associatie KU Leuven is een samenwerkingsverband tussen 15 onderwijsinstellingen die lerarenopleidingen aanbieden.

Welkom op de website van het Expertisenetwerk 'School of Education Associatie KU Leuven'.

Centraal in de werking van School of Education was de samenwerking tussen de verschillende aanbieders van lerarenopleidingen. Dit gebeurde concreet door trajecten te ondersteunen waarin de KU Leuven en CVO's samen curriculumonderdelen aanbieden en projecten waarin hogescholen en CVO's samenwerken om innovatieve ideeën te ontwikkelen. Output over deze projecten kan je hier vinden of 'in de kijker'.

In het verleden werd daarnaast ingezet op de professionele vorming van lerarenopleiding door het organiseren van een Masterclass voor Lerarenopleiders. Deze Masterclass kende vier edities en landde intussen in een 'Opleiding voor Lerarenopleiders' die, gefinancierd door de overheid, georganiseerd wordt door een samenwerkingsverband van alle lerarenopleidingen. Meer informatie over de laatste editie van de Masterclass (2016-2017) vind je op http://vlaamsemasterclassvoorlerarenopleiders.weebly.com/.

Over ons

SoE in 2016-2018

School of Education blijft inzetten op de samenwerking tussen de lerarenopleidingen.

Projecten

Binnen de School of Education zijn onze partnerinstellingen actief met de uitvoer van specifieke projecten rond actuele onderwijskundige thema's.

SoE output

Realisaties, brochures, documenten, filmpjes, info over afgelopen evenementen enz. van werkgroepen, projecten en School of Education vind je hier.

In de kijker